Lombardi returns to Lima to tell a dark tale, although it is tinged with red blood, based on a real character, a veteran accident and crime reporter in the Peruvian capital, who is accompanied on his adventures by a young news-hound and a quiet photographer. It stars two Peruvian actors, Gianfranco Brero and Giovanni Ciccia, accompanied by the Spaniards Fele Martínez and Lucía Jiménez.