The story of a man who pins all his hopes of becoming a millionaire on his son's career as a young promising boxer. The character of Billy "Shiner" Simpson was especially written for Sir Michael Caine who admits that this role is one of his favourites, as he grew up himself in a neighbourhood very like the one portrayed by the veteran director John Irvin.