For his second film the director of Mensaka has chosen an adaptation of the novel of the same name by Elviro Lindo, in which he has aimed to give a special priority to feelings. Marcelo has struggled all his life to get away from and forget about the district of Vallecas where he has left no relatives, friends or even acquaintances. Suddenly Ramón Fortuna appears in his life along with stacks of memories that he thought had disappeared.