The latest film by the director of Blue Steel and Strange Days, shot on this occasion during a weekend on a peaceful island that conceals dark passions. It is the setting for a double murder that took place in 1873, the memory of this event upsets the relationship between a writer, (Sean Penn), and his wife, (Catherine McCormack), who is obsessed with this terrible crime.