This year Korean cinema is showing signs of enjoying an enviable state of health. Bong Joon-ho is a fine example of this. This director's debut is set in a middle-class district of Seoul. It is a neighbourhood where people live peacefully, if it were not for an irritating dog who never stops barking and causes the main character to have a nervous breakdown with unexpected results.