A new investigation on film by the prolific Arturo Ripstein. Based on the medium-length film Dos deudos, produced by Canal+, Paz Alicia Garciadiego wrote an entertaining enlargement of the story of these two murderers who stone an old bigamous friend of theirs. One of the most daring films that this veteran Mexican director has made.