Uribe has taken a novel by Antonio Muñoz Molina as a basis for a strange personal film, that has one of the most burning contemporary issues as a backdrop to a love story: child abuse. Starring the Argentinian actor Miguel Ángel Solá and Adriana Ozores, Plenilunio is, according to Uribe "a reflection on horror and love, which sometimes co-exist so close to one another.