Jack is 12 years old. He lives with his widowed father and his elder brother on a farm in a small Irish village, in the 70's. The death of an old uncle, a communist and ex-member of the international brigades, brings his aunt to the village. She is a warm woman who transforms the life of Jack's sad family, until the past intrudes again and violence once again takes hold of this peaceful place.