Jeff Goldblum plays the mythical American director Herbert J. Biberman, one of the men who was most persecuted during Senator McCarthy's witch hunts. Greta Scacchi plays his wife, the actress Gale Sondergaard and Ángela Molina has the role of Rosaura Revueltas, the legendary star of The salt of the earth. Karl Francis has made a film that talks about cinema in the cinema and about cinema as a political tool.