The main character smashes up some parking meters and is sentenced to two years in prison. Once he is in jail he gradually wins the respect and admiration of his fellow-prisoners, who end up considering him to be a symbol of the freedom they yearn for. Unable to submit to the rules of society itself, neither his guards nor the wire fencing round the camp will crush his desire to be free.