Axel Norman, fleeing from his past, gets a job at the docks, where he meets Tommy Tyler, an Afro-American. They soon become friends and Tyler helps him to rebuild his life. However, the foreman knows how serious the secrets that Axel is so zealously keeping are, and decides to blackmail him. Martin Ritt's first full-length film.