Documentary images precede the action which is concentrated on the court room which it practically never leaves. A brave film in which, unlike in Kramer's film, more emphasis is placed on the Communist menace as a contemporary threat, than in the past of the Nazis. One curious feature: as the programme was sponsored by a gas company, there is never any reference to gas in the concentration camps.