Marty Pilleti is a 34 year-old dumpy Italian-American Catholic butcher. Although his relatives and friends insist on him getting married, he's still single. One night at a dance he meets Clara Snyder, a chemistry teacher, who he starts to have a relationship with. This makes him feel increasingly happy and leads him to think about getting married in the near future.