It is no surprise that Delbert Mann should choose this film to begin his career in cinema. This version which was written for television by Paddy Chayefsky was an unprecedented success and nowadays may well be better than the adaptation for the big screen. What is undeniable is the magnificent performance, full of restrained feeling, that Rod Steiger gives in the leading role.