In this melodrama, written by Paddy Chayefsky, Delbert Mann again deals with the subject of loneliness, that had given him such excellent results in Marty. On this occasion he presents the case of a young divorcee who works in a clothing company, that is run by a widower who is much older than she is. The relationship that develops between them will lead them to embark on a new life together.