In this film Ralph Nelson shows us the world of boxing, through the story of a boxer, "Mountain Rivera" who is forced to retire after losing an important fight against Cassius Clay. The director depicts the problems that arise when it comes to adapting to normal life again, as far as getting a job and his own personal relationships are concerned.