An excellent version of Scott Fitzgerald's famous novel, using sets with depth of field, filmed at different levels with some almost impossible travelling shots. The classic love story between Gatsby and Daisy reaches levels of unusual sexual tension in the scenes between Robert Ryan and Jane Crain. One of the best films made at this time.