Basing his film on Mary McCarthy's novel, Sidney Lumet presents the story of eight women who graduated together in 1933. The film shows us their sporadic reunions over the years, their relationships with men, their love affairs, their problems; in short, their experiences. All this is done with the aim of providing a portrait of American women at that time.