After he is accused of burning down a barn, Ben Quick decides on a change of scene. He soon finds work on Will Varner's farm, a wealthy Southern landowner who cannot find enough support among his own family to carry on his business. Ben's abilities gradually win over his boss who gives him more and more responsibilities, although his son does not agree with this.