The parents of Helen Keller, who is blind and deaf, do not know how to bring up their daughter. After they ask for help from a school for blind children, Ann Sullivan comes to their home. She is a young inexperienced teacher but she has personally gone through similar circumstances. Anne Bancroft won the best actress award at the 1962 San Sebastián Film Festival for her performance in this film.