Teresa Wright takes on the role of Anna Sullivan, a character that Anne Bancroft was to play five years later in the cinema. Arthur Penn's excellent production, combines an intelligent use of the off-screen area and very imaginative planning ensuring that sets could be changed quickly. The programme is introduced by Mickey Rooney, who finishes by reading a letter from President Eisenhower to the real Helen Keller.