August 2nd, 1944. There are only a few days left before the Allied troops enter Paris. The Germany army is preparing to leave the capital. Colonel Von Waldheim has decided to take the pictures from the Jeu de Paume museum to Germany. French railway workers, helped by the resistance, must devise a plan to prevent the train that is carrying the artistic treasures of their country from reaching its destination.