1932. A terrible event disrupts the peaceful lives of the people in Maycomb county. A young Afro-American has been accused of raping and beating up a white girl. The defence in this case has fallen on Atticus Finch, a lawyer who lives with his two children who from this moment on will have to confront the lack of understanding and social ostracism of the white community.