The famous superheroes from the mythical Marvel Factory comics have reached the big screen at last, and have been brought there by the director of The usual suspects. The result is a film that combines entertainment and thrills with the dark touches provided by the struggle between Profesor Charles Xavier and his mutant pupils against the wicked Magneto and his cruel followers.