The Algerian director Karim Traïdia, who has lived in Holland since 1979, tells the story of his friend, the journalist Said Mekbel, who was murdered in Algiers because he criticized the fundamentalists. Highly topical politically-committed film-making, accurately narrated using a very special narrative structure.