The accident at Chernobyl nuclear power station shocked the world. However nobody had dared to make a film talking about it. This is what this young German has done. He tells the story of Valeri, a worker at Chernobyl, who is sick and wants to fulfil one wish before he dies: to see England. However Valeri will stop in Berlin to look for his friend Víctor and his trip will take a new turn.