The second film by the director of Pizzicata, who took part in Zabaltegi in 1996 and got a special mention from the New Directors' jury. Just like in his first film, the thousand-year-old rhythm of the tarantella, that has captivated the young, plays a vital role in the tragic story of two brothers. Documentary and fiction blend together with the traditional music of Salento as an element that guides the film along.