Renaud Cohen's training as a documentary film-maker provides a solid basis for this story about the generation gap starring Mathieu Demy, the son of Jacques Demy and Agnes Varda. Simon has just turned 30 and has become aware of the difficulties he has to face now that he is older. A gentle comedy that champions tolerance and interracial relationships as an infallible formula for overcoming problems with your family and love life.