Early August 1914. A young and handsome lieutenant, Adrien, rides out on a reconnaissance mission. A shell explodes... The war takes on another aspect for him from then on: the Val de Grâce hospital, the officers' room, a mirrorless space where everyone looks into everyone else's eyes. Five years on hold. Five years in which to make friends for life. Five years to prepare for the future, for life...