February in the northwest of Argentina. The sun cracks the earth and the tropical rains create swamps that are a hotbed for vermin. The 50-something-year-old Mecha is spending her summer at the ?La Mandragora? estate with her four kids and a husband who dyes his hair. Nothing that a few drinks can't cure. As Tali would put it, the alcohol comes in one door but never goes out the other. Tali, Mecha's cousin, lives in La Ciénaga, the closest town to the estate. She also has four children and a husband who loves his house and hunting. Two accidents reunite the two families at La Mandragora, where they will attempt to survive a summer from hell.