Antonia and Massimo have been married for ten years. They live happily in a pretty house in a residential estate on the outskirts of Rome. Massimo's sudden death in a car accident throws Antonia into the depths of depression: she doesn't go to work, she doesn't go out with her friends and she ends up sinking into total seclusion. Until she discovers that Massimo has been seeing someone else for the last seven years. Coming out of her isolation to find the person in question, Antonia discovers that her rival was not a woman, but a man. Although the pair of them start by arguing with one another, they also feel a sort of mutual attraction: after all, they were both in love with the same man.