Storytelling comprises two separate stories set against the college and high school terrain. Following the paths of its young characters, it explores issues of sex, race, celebrity and exploitation. The first part, Fiction, traces the complicated relationships between three students and their creative writing professor, professionally unsatisfied despite his Putlitzer Prize. In the second part, Non-Fiction, a filmmaker persuades a job-seeking high school senior and his family to become the subjects of a documentary.