Frank Borzage
In late 19th century in New York's Lower East Side with its hoards of Jewish immigrants Mama Kantor does what she can to raise her numerous offspring, including Leon, who wants to be a musician. Grudgingly equipped by his father with a violin, the boy turns out to be a virtuouso with the instrument and even goes on to make something of a name for himself; but war breaking out in Europe leads the young boy to enlist, unfortunately resulting in an injury to his arm meaning that he can no longer play the violin.