Frank Borzage
Hans loses his job for failing to meet the amorous expectations of Marie, daughter of his hateful boss Kleinholtz during the last throes of Germany's Weimar Republic, when unemployment figures rose to somewhere around the 6 million mark. While the boy has until now kept his marriage with the lovely Lämmchen a secret, the couple has no choice but to move to Berlin where Hans' stepmother has promised them work and a place to stay.