Otar Iosseliani
The action of Lundi matin, still at the post-production stage, takes place in a down-at-heel community somewhere around 60 km from the big city. Vincent, who lives with his wife, his two kids and his aging mother, works in a factory in the city suburbs. To get to work on time each morning, he has to get up at 5 o'clock, drive to the station, catch the train and then a bus. An hour-and-a-half journey morning and evening. He hates his job and hates going back to his dump of a town every night. The making of of Lund matin was filmed by Otar Iosseliani's grandson, Nico Tarielashvili.