In the run-up to the 1972 elections, Washington Post reporter Bob Woodward covers what seems to be a minor break-in at the Democratic Party National headquarters. He is surprised to find top lawyers already on the defence case, and the discovery of names and addresses of Republican fund organisers on the accused further arouses his suspicions. The editor of the Post is prepared to run with the story and assigns Woodward and Carl Bernstein to it. They find the trail leading higher and higher in the Republican Party, and eventually into the White House itself.