Account of the first five years (1980-85) of the AIDS outbreak in the USA mainly focusing on the scientific research carried out right from the beginning and describing medical ignorance vis-à-vis this mysterious and unknown virus and the indifference of a Reagan Administration that refused to fund the said research. Between the two extremes are the fear experienced by people, particularly in the gay community, in the face of an illness about which they then knew virtually nothing.