The USA is becoming increasingly entangled in the Vietnam War as it tries to oust the Vietcong from the impenetrable jungle. Captain Willard is sent on a special mission to eliminate Colonel Kurtz, an ex-?green beret? imposing his tyranny on a community of mountain-dwellers along the Cambodian border. The closer he draws to his objective, the more men Willard loses and the farther he descends into the bowels of hell.