Coming to Berlin in the early 1930s in the hope of becoming a teacher, British writer Brian Roberts makes the acquaintance of flamboyant American Sally Bowles, entertainer at the Kit Kat Klub, a Berlin cabaret where each night the androgynous Master of Ceremonies introduces a jazz-driven girly show to his debauched audience. While hedonism reigns inside the club, outside the Nazis are taking control of Germany in a terrible social transformation from which the Kit Kat is unable to escape.