A forbidden song Grandola, vila morena sounding out over the Portuguese radio on the night of 24-25th April 1974 gives the go-ahead to the soldiers who have decided to oust one of the oldest dictatorships in Europe. Only a couple of months have passed since Pinochet carried off his coup in Chile, but the two have absolutely nothing in common. The movie follows the story of three main characters: two captains, Maia and Manuel, and Antonia, the young teacher and journalist who is married to one of the two. The character of captain Maia draws its inspiration from the figure of Salgueiro Maia, one of the leaders of the ?carnation revolution?.