After decades of military rule in Chile, Patricio Guzman returns to his country to screen his documentary, Battle of Chile, which until the time of filming was banned by the authorities. His audience, a new generation of Chileans who remember little of the revolution and ensuing coup, reflect on their experience of watching the film after so many years of suppression. For Guzman, this is the chance to discover the extent to which the oblivion enforced by the dictator has succeeded in destroying the memory and energy of a people.