It's 1961, the year the Berlin Wall was built, and Harry is suffocating in oppressive East Germany; he wants out, but his sister Lotte feels that an escape attempt into West Berlin would be too dangerous for her young daughter. Reluctantly leaving Lotte behind, Harry swears that he will return to rescue her. Once safely in the West, Harry teams up with his best friend and engineer, Matthis, to plan the near-impossible project of digging a tunnel under the wall, to do which they have to convince other people who want to rescue members of their family or friends trapped on the other side to join them. Nine harrowing months later, despite cave-ins, flooding and Stasi spies, the team breaks through the cellar of a building in East Berlin.