Hamburg-based journalist Georg Laschen arrives in Beirut where he meets an employee in the German embassy who wants to adopt a child and ends up helping her with the technicalities. Georg had until now wanted no ties to anything or anyone, but the cruelty of the Lebanese war and his relationship with Arianna force him to reconsider his stance. Learning that the girl has a Palestinian lover, he decides to leave the war-torn city and return to Hamburg where he refuses to release his information on the war to the press.