Convinced of a communist complot to conquer the world, a Strategic Air Command general, acting purely on his own account, orders an atomic attack on Moscow and entrenches himself in the base to avoid detention. The action swings between the wacked out general, the bombers winging it to the Soviet Union and the war room at the Pentagon, where the US President frantically tries to head off the now-imminent inevitable raid. The problem is that only the rebel general knows the codes that can stop the B-52's from going ahead with their mission.