Story of the trial that took place in Burgos starting 3 December 1970 telling how the accused joined ETA and how, after the death in an assault of police commissioner and renowned torturer Manzanas, there was an enormous raid leading to the arrest of 13 men and 3 women belonging to ETA, including two priests. Lawyers Juan María Bandrés and Miguel Castells explain the details of the trial. Nine of the defendants were condemned to death, but General Franco, under pressure from national and international opinion, commuted the sentence.