May 1945 saw North America's First Infantry Division, alias the Big Red One, win its last European battle in the Czechoslovakian Sudete mountains on freeing the prisoners from Falkenau concentration camp (Czechoslovakia). The then Corporal Samuel Fuller, later to become a famous film director, took part in the battle and filmed the event. After an introduction explaining the conditions in which the movie was shot and the freeing of the camp itself, Fuller narrates the twenty minutes of images without sound which he had filmed forty years earlier.