General Idi Amin Dada is a documentary about the Ugandan dictator who was responsible for the deaths of 300,000 of his countrymen between 1971 and 1979, a situation that hit the headlines when he ordered expulsion from the country of all inhabitants of Asian origin before proceeding to commit one atrocity after another. With the consent of Amin himself, the camera accompanies him on a wildlife tour, to a swim meet and to other events intended to demonstrate his popularity, but which really only serve to reveal his mad self-absorption and paranoia. He was nevertheless overthrown shortly afterwards and found asylum in an Arab country.