Comprising three dramatic sketches (El herido, Rebeldes and La batalla de Santa Clara) depicting the armed insurrection against Batista in the Cuba of the 50s, this is also the saga of the youths who lived, loved and fought in the hope of a better future. The movie handles the epic proportions and mysticism of the Cuban Revolution from an almost documentary angle.