Combining newsreel footage with material shot by the author, Hollywood on Trial is a documentary on the communist ?witch-hunt? era lead by Senator Joseph McCarthy, more specifically concentrating on the misadventures of the ?Hollywood Ten?, a group of screenwriters and directors in 1947 who refused to answer the questions of the Un-American Activities Committee, immediately finding themselves on the blacklist, meaning that no producer would hire them, and winding up in jail to boot.