Investigating a case related to the assassination of President Kennedy, New Orleans attorney Jim Garrison is determined to get to the bottom of the story, even if it means putting his job, his life and his family on the line. The evidence leads him to the conclusion that Kennedy's murder was the result of a conspiracy to get him out of the way because of his intention to order retreat from Vietnam.